31 Ogos 2010

1st C.O.V.E.R (^.^)

Disebabkan Hamba keseorangan dan tidak tahu apa hendak dibuat.. x der ribut xder angin xder hujan tetiba awal2 pagi Ahad yang hening lagi Hamba terus pergi ke bilik Syafiq Azuan@Capit dan terus meminjam G.I.T.A.R  I.B.A.N.E.Z elektrik beserta da fabulous mini A.M.P brand M.A.R.S.H.A.L.L.. 2 benda nih mmg menjadi kegilaan Hamba dan sudah tentu juga suma dak2 indie  yang suka M.A.K.A.N.. M.I.N.U.M..T.I.D.O.. M.A.I.N..n macam2 lagi dengan M.U.Z.I.K...

 1 soalan plak muncul.....
"AKU NAK COVER APA NIH..???"

Nostalgia mengimbau apabila teringat kt kampung halaman di Kedah nun.. YESS..!!! apakata aku try carik tab untuk VIOLET.. dengan gaya konon reti x reti aku dengar laa lagu N.O.K.O.T.T.A - V.I.O.L.E.T (band indie dak2 member aku kt berek nun)... BELAJAR GORENG GITAR bukan senang beb... koordinasi.. pendengaran.. FEELING.. kena tinggi baru bleh dapat tab tu... lalu dengan pasti x pasti Hamba berlatih dengan penuh tekun... pstu xkan nk blatih saja.??? Hamba pon nk membuktikan yang Hamba juga boleh lalu dicapai telefon sony dan trus bukak kamera kononnya nk rakam video... (macam GOOD2 ja) 

Mula2 Hamba hanya main versi lead biasa xder bunyi distort pon sbb x reti nk setting.. hahaha.. (kolot jgk kadang2 aku nih) TAPI.. bila Hamba buat pembelajaran secara inkuiri (pandai2 ejas punat kt MARSHALL AMP tu) lalu ader laa bunyi distort sket2.. baru la ala2 real cover gituu... (^.^) sukenyer... ha.ha.ha.. rakam sekali mana cukup beb sbb mesti ada KANTOI pnyer... "PRACTISE MAKES PERFECTO" haa.. tula slogan dan tagline untuk kali nih... walaupun Hamba nih seperti angan Mat Jenin (badjet terer men) tp Hamba cuba jgk sampai jadi...

HASILNYA...





Ini la cover lead pertama aku yang dirakam dan di"share"kn ke dalam blog kesayangan Hamba nih.. kalau dalam lagu betulnyer lead untuk lagu nih adalah si PAAN the SOPAN BOY... so, to NOKOTTA i'm so sory if there any SUMBANG note dat i've played... tp walau apa pun trngn nk ada band cam hangpa semua jgk.. dapat jadi penyanyi NOKOTTA pon ok gak.. (perasannn) :) 

thnx for everythinx..... SEE YA...

p/s : Capit nanti aku pulang balik barang2 yg aku pinjam tu yer... bukan ape gitar aku xdk bunyi distort laa.. syok la plak dpt men gitar mahal cmtu... kene kumpul duit dari skang nih... he.he.he...  

3 respon K.A..WA.N.ku:

Sa Airashii Ouhi berkata...

a'aaaa...gud2...t bg kat saye k...huhuh

Sa Airashii Ouhi berkata...

terketawa lak cik norsahida..hehheheee

KUDIK :) berkata...

layan juga :)